Reklamation och retur
 

Så här fyller du i returformuläret

  • Fyll i ditt namn och din epostadress. 
  • I Ämnesrutan skriver du Retur och ditt ordernummer, så att vi kan leta upp din order.
  • I Meddelanderutan beskriver du vilken vara du vill returnera och 
    varför du vill returnera den. 
    Beror det på att du ångrat köpet, vill byta till något annat. Beskriv isåfall vad du vill byta till. Eller vill du reklamera varan för att den är felaktig eller defekt, beskriv isåfall på vilket sätt ?
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • ​​​​Invänta ett e-postmeddelande med ett retur- eller reklamationsnummer från oss. När du mottagit det, så är numret giltigt i 14 dagar, och returen måste vara Esmerlas kattshop tillhanda inom dessa dagar.


 

Returformulär

Returpaketet

  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.

  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen (epostmeddelandet du mottagit från oss med returnumret) i returpaketet.
  • Märk paketet med ordet RETUR
RETUR
Esmeraldas kattshop
Härjedalsgatan 38, 2 tr
162 66 Vällingby
 

Observera att returer som skickas in till oss utan godkänt retur- eller reklamationsnummer inte accepteras. 


 

Bytesrätt/ångerrätt

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor.

Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta Esmeraldas kattshop för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Du står för faktkostnaden för den returnerade varan.
 

Reklamation

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du som privatperson reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet.

Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.

Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden. 

Vid fel på varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan, förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.